Çanakkale Belediyesinin paydaşı olduğu, Avrupa Birliği tarafından finanse edilen ve Birleşmiş Milletler Kalkınma Programı (UNDP) tarafından yürütülen "Türkiye'de Demokratik Yerel Yönetişimin Geliştirilmesi için Sivil Katılımın Güçlendirilmesi Projesi" kapsamında önemli bir etkinlik gerçekleşti. Troya Müzesi'nde düzenlenen Çanakkale Sivil Katılım Zirvesi'nde, proje kapsamında kentte yürütülen çalışmalar, elde edilen kazanımlar ve geleceğe yönelik hedefler paylaşılırken Sivil Katılım Rehberinin de lansmanı gerçekleştirildi.
Çanakkale'nin yanı sıra Eskişehir, Elazığ, Gaziantep, Manisa, Mersin ve Trabzon'un pilot il olarak yer aldığı proje kapsamında Çanakkale, diğer pilot kentlerden farklı olarak "Katılımda Kurumsallaşma" temasını çalışan tek il oldu. Bu doğrultuda kentte yalnızca katılım faaliyetlerinin artırılmasına değil, katılımın belediye yönetim süreçlerine kalıcı ve sürdürülebilir biçimde entegre edilmesine yönelik çalışmalar yürütüldü.
22 Haziran Pazartesi günü gerçekleşen Sivil Katılım Zirvesine ise Vali Yardımcısı Ömer Şahin, Belediye Başkanımız Muharrem Erkek, ÇOMÜ Rektörü Prof. Dr. Cüneyt Erenoğlu, AB Uzmanı Ceyhan Çiçek, Avrupa Birliği Türkiye Delegasyonu Program Yöneticisi İpek Seda Geçim, Türkiye Belediyeler Birliği Genel Sekreter Yardımcısı Feridun Ulutaş, UNDP Türkiye Mukim Temsilcisi Monica Merino başta olmak üzere davetliler katıldı.
Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi MSSF tarafından hazırlanan müzik dinletisi ile başlayan zirve, protokol konuşmaları ile devam etti. Zirvede, UNDP Proje Yöneticisi ve Baş Teknik Danışmanı Neslihan Cankara tarafından proje süresince elde edilen kazanımlar ve öne çıkan çalışmalar paylaşıldı. Ardından, Çanakkale Sivil Katılım Stratejisi ve Eylem Planı kapsamında hazırlanan Çanakkale Sivil Katılım Rehberi'nin lansmanı gerçekleştirildi. Çanakkale Onsekiz Mart Üniversitesi İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Nazan Yelkikalan ile Dr. Öğr. Üyesi Serkan Özdemir öncülüğünde hazırlanan rehber, Çanakkale'ye özgü bir kaynak niteliği taşıyor. Sivil toplum kuruluşları, kamu kurumları ve hemşehrilerin yararlanabileceği rehberin, kentte katılımcı yönetim anlayışının güçlendirilmesine katkı sunması hedefleniyor.
Program kapsamında ayrıca Çanakkale Belediyesi ve Çanakkale Valiliğine projeye sundukları katkılar dolayısıyla plaket takdim edildi.
Zirvenin ikinci bölümünde gerçekleştirilen "Çanakkale Sivil Katılım Yolculuğu" panelinde ise proje sürecinde görev alan kamu kurumları ve sivil toplum kuruluşlarının temsilcileri deneyimlerini paylaştı. Panelde, sivil toplum ile yerel yönetimler arasındaki iş birliğinin geliştirilmesine yönelik uygulamalar, elde edilen sonuçlar ve gelecek döneme ilişkin öneriler ele alındı.
Etkinlik, Çanakkale Sivil Katılım Görev Gücü ve çalışma grubu üyelerine plaket ile teşekkür belgelerinin takdim edilmesinin ardından sona erdi.
Katılım Öncesi Mali Yardım Aracı-II (IPA II) Fonları kapsamında Avrupa Birliği tarafından finanse edilen ve UNDP tarafından uygulanan proje ile Türkiye'de demokratik yerel yönetişim anlayışının güçlendirilmesi, sivil toplum kuruluşlarının karar alma süreçlerine etkin katılımının artırılması ve gönüllülük kültürünün yaygınlaştırılması hedefleniyor. Çanakkale'de yürütülen çalışmalar ise katılımcı, kapsayıcı ve sürdürülebilir yerel yönetişim anlayışının geliştirilmesine yönelik önemli bir örnek oluşturuyor.